Sklep BHP
znaki ewakuacyjne
tablice piktogramy

Znaki drogowe dla kierujących pojazdami wojskowymi
W związku z ćwiczeniami wojskowymi DEFENDER-Europe 20 na naszych drogach pojawiło się nowe oznakowanie – charakterystyczne, żółte znaki z czarną obwódką i czarnymi piktogramami. To znaki drogowe dla kierujących pojazdami wojskowymi. Polska, jako Państwo-Gospodarz, ma obowiązek udostępnienia informacji z zakresu stanu technicznego i możliwości sieci drogowej na potrzeby poruszających się wojsk. Chodzi m.in. o klasyfikację i oznakowanie mostów, wiaduktów oraz promów zgodnie z obowiązującymi umowami standaryzacyjnymi NATO (STANGI). Zgodnie z tym wszystkim pojazdom kołowym i gąsienicowym oraz obiektom mostowym powinny zostać nadane numery wojskowej klasyfikacji obciążeń, a odpowiednie znaki (od W-1 do W-7) powinny zostać ustawione przed obiektami lub zostać wymalowane na pojazdach wojskowych.

Znaki drogowe dla kierujących pojazdami wojskowymi

Znaki wojskowej klasyfikacji obciążeń (MLC) stosowane są do oznakowania obiektów mostowych w ciągu dróg publicznych, przewidzianych do przemieszczania się pojazdów sił zbrojnych.

Rozróżnia się dwa typy znaków drogowych MLC:
· Okrągłe znaki MLC – znaki W-1, W-2, W-3, W-4, W-5 – o średnicy 400 mm (wskazujące numer wojskowej klasyfikacji mostu o ruchu jednokierunkowym) i o średnicy 600 mm (wskazujące numer wojskowej klasyfikacji mostu o ruchu dwukierunkowym).
· Prostokątne znaki MLC – znaki W-6 i W-7 – wskazują wymiary skrajni obiektu.

Wojskowe znaki drogowe powinny być umieszczone w odległości do 100 m przed przyczółkiem, po obu stronach obiektów, tak by były widoczne dla wszystkich użytkowników, nadjeżdżających z obu kierunków.
Oznakowanie obiektów mostowych znakami wojskowej klasyfikacji obciążeń oraz utrzymanie ustawionych znaków jest obowiązkiem zarządcy danej drogi.

Podłoża i zastosowanie:

p - SZTYWNA PŁYTA PCV

Wysokiej jakości płyta PCV.
Znaki posiadają z tyłu samoprzylepne punkty zapewniające szybki montaż.

g - ELASTYCZNA GĄBKA

Wykonanie z materiału doskonałego do zastosowania w profilach ochronnych służących do oznaczania krawędzi, niebezpiecznych elementów i przeszkód na drodze ewakuacji.
Fotoluminescencyjne profile wykonane z tego materiału zapewniają doskonałą ochronę przed uszkodzeniem nawet przy zupełnym zaniku światła zewnętrznego.

t - SYSTEM TD®

Powierzchnia tylna znaku wykonanego z użyciem technologii SYSTEM TD®, w całości pokryta jest warstwą klejącą.
Bardzo duża odporność na działanie nawet skrajnie zmiennych czynników zewnętrznych.
Znaki wykonane w tym systemie posiadają strukturę warstwową, dzięki czemu pigment fotoluminescencyjny jest chroniony dodatkową warstwą zabezpieczającą – wydłuża to użyteczność znaków.

m - MATERIAŁ TERMOPLASTYCZNY

Wykorzystywany jest przede wszystkim do produkcji znaczników drogowych oraz podłogowych.
Niezwykła odporność na uszkodzenia mechaniczne - w połączeniu z podwyższonymi parametrami świecenia - stanowi doskonałe rozwiązanie w miejscach, gdzie klasyczne znaki podłogowe nie zdałyby egzaminu: w magazynach, fabrykach, hangarach oraz wielu innych miejscach, gdzie poruszają się samochody lub ciężki sprzęt.

f - FOLIA SAMOPRZYLEPNA PCV

Znaki wykonane na folii samoprzylepnej wykonanej z pcv.
Wygodne w użyciu, cienkie i elastyczne, doskonale zdają egzamin w miejscach, gdzie sztywna płyta by się nie utrzymała.

w - POLIWĘGLAN

Produkty wykonane na podłożu poliwęglanu charakteryzują się wysoką odpornością na ścieranie.
Wysoka odporność na ścieranie powoduje, że z bardzo dużym powodzeniem jest wykorzystywany do produkcji znaków systemów niskiego oświetlenia (LLL) oraz SWGS.
Trwałość tego materiału daje nam gwarancję zachowania idealnych parametrów fotometrycznych.

a - ALUMINIUM

Znaki wykonane z aluminium charakteryzują się wysokimi parametrami fotometrycznymi oraz doskonałą jakością wykonania.
Produkowane przez nas znaki aluminiowe gwarantują czas zaniku świecenia nawet do 3200 minut!

ALUMINIOWE PODKŁADY DO ZNAKÓW PODŁOGOWYCH

Znaczniki podłogowe oparte o konstrukcję aluminiową doskonale nadają się do oznakowania elementów, gdzie nie sprawdziłyby się żadne klasyczne znaki podłogowe. Ze względu na swoją niezwykłą budowę można je stosować na wszelkich konstrukcjach ażurowych, na przykład na schodach i pomostach.