Zgodnie z przepisami (ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych) za utrzymanie nawierzchni w odpowiednim stanie i przeprowadzanie okresowych kontroli stanu nawierzchni drogi odpowiedzialny jest jej zarządca. Warto pamiętać, że popękany asfalt i dziury na drodze to nie tylko mniejszy komfort jazdy – uszkodzenia nawierzchni jezdni stwarzają zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu. Są szczególnie niebezpieczne na drogach, na których dopuszczalna jest jazda z wyższą prędkością. Najechanie na dziurę może spowodować utratę kontroli nad pojazdem i być przyczyną wypadku. Ubytki w asfalcie stanowią również zagrożenie dla poruszających się pojazdów. Na wertepach łatwo uszkodzić np. zawieszenie czy zniszczyć oponę.
Układanie asfaltu wymaga odpowiednich warunków, a wymiana całej nawierzchni generuje duże koszty. W jaki sposób można szybko załatać dziury czy usunąć koleiny? Idealnie sprawdzi się do tego masa asfaltowa na zimno – specjalna mieszkanka umożliwiająca cząstkowy remont nawierzchni, którą można stosować o każdej porze roku, bez względu na panujące warunki atmosferyczne.
Asfalt na zimno znajdziesz w ofercie Znakowo.pl. Świetnie nadaje się do uzupełniania ubytków w nawierzchniach asfaltowych. Proponowana masa naprawcza jest wydajna, łatwa w użyciu i posiada wymagane atesty.
Konstrukcja nawierzchni jezdni musi spełniać odpowiednie wymagania. Określa je rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Zgodnie z zapisami tego rozporządzenia konstrukcja nawierzchni jezdni powinna być tak projektowana, aby stan graniczny nośności i przydatności do użytkowania nie był przekraczany w okresach eksploatacji krótszych niż: 30 lat – dla dróg o konstrukcji nawierzchni sztywnej, a także dla dróg klasy A i S (autostrad i dróg ekspresowych) o konstrukcji nawierzchni podatnej i półsztywnej lub 20 lat – dla dróg klasy GP, G, Z, L i D (dróg głównych ruchu przyspieszonego, dróg głównych, zbiorczych, lokalnych i dojazdowych) o konstrukcji nawierzchni podatnej i półsztywnej. Za stan techniczny, utrzymanie i remonty drogi publicznej odpowiedzialny jest jej zarządca: za drogi krajowe (w tym autostrady i drogi ekspresowe) odpowiada Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, wojewódzkie – zarząd województwa, powiatowe – zarząd powiatu, gminne – wójt, burmistrz lub prezydent miasta.
Z czasem na każdej drodze pojawiają się pęknięcia, które stopniowo powiększają się i tworzą dziurę. Najwięcej ubytków na jezdniach pojawia się po zimie. Winna jest wilgoć i mrozy. Woda dostaje się do pęknięcia, a gdy temperatura spada poniżej zera, rozsadza je, przez co powstaje spory ubytek. Dziury i koleiny mogą pojawiać się również z innych powodów. Najczęściej powstawanie ubytków spowodowane jest nieodpowiednią eksploatacją drogi (na zniszczenia szczególnie narażone są drogi, po których poruszają się ciężkie pojazdy, a które nie są przystosowane do takiego ruchu), intensywnym ruchem czy w końcu słabą jakością lub zużyciem materiałów.
Asfalt na zimno pozwala naprawić nawierzchnię jezdni tanio, szybko i bez konieczności używania specjalistycznego sprzętu. Sprawdzi się również do uzupełniania nawierzchni wokół studzienek, napraw nawierzchni alejek, parkingów i podjazdów czy też do konserwacji przejazdów kolejowych i tramwajowych. Masa jest wydajna, szybko schnie, a ruch na drodze można przywrócić zaraz po wypełnieniu ubytku.
Kupując masę asfaltową, warto sprawdzić, czy produkt przeznaczony jest do naprawy ubytków w nawierzchni jezdni. Na rynku dostępne są bowiem również takie produkty jak masa asfaltowa izolacyjna czy masa asfaltowa kauczukowa, które mają nieco inne zastosowanie. Zaletą masy mineralno-asfaltowej na zimno jest nie tylko łatwa aplikacja i możliwość prowadzenia napraw w pasie drogowym niemal w każdych warunkach, ale i korzystna cena (ok. 30 – 40 zł za worek 25 kg; worek masy zalewowej / masy asfaltowej na gorąco ma cenę kilkukrotnie wyższą).
Sprawdź również inne produktu dostępne na naszej stronie. W ofercie mamy m.in.:
Wysokiej jakości płyta PCV.
Znaki posiadają z tyłu samoprzylepne punkty zapewniające szybki montaż.
Wykonanie z materiału doskonałego do zastosowania w profilach ochronnych służących do oznaczania krawędzi, niebezpiecznych elementów i przeszkód na drodze ewakuacji.
Fotoluminescencyjne profile wykonane z tego materiału zapewniają doskonałą ochronę przed uszkodzeniem nawet przy zupełnym zaniku światła zewnętrznego.
Powierzchnia tylna znaku wykonanego z użyciem technologii SYSTEM TD®, w całości pokryta jest warstwą klejącą.
Bardzo duża odporność na działanie nawet skrajnie zmiennych czynników zewnętrznych.
Znaki wykonane w tym systemie posiadają strukturę warstwową, dzięki czemu pigment fotoluminescencyjny jest chroniony dodatkową warstwą zabezpieczającą – wydłuża to użyteczność znaków.
Wykorzystywany jest przede wszystkim do produkcji znaczników drogowych oraz podłogowych.
Niezwykła odporność na uszkodzenia mechaniczne - w połączeniu z podwyższonymi parametrami świecenia - stanowi doskonałe rozwiązanie w miejscach, gdzie klasyczne znaki podłogowe nie zdałyby egzaminu: w magazynach, fabrykach, hangarach oraz wielu innych miejscach, gdzie poruszają się samochody lub ciężki sprzęt.
Znaki wykonane na folii samoprzylepnej wykonanej z pcv.
Wygodne w użyciu, cienkie i elastyczne, doskonale zdają egzamin w miejscach, gdzie sztywna płyta by się nie utrzymała.
Produkty wykonane na podłożu poliwęglanu charakteryzują się wysoką odpornością na ścieranie.
Wysoka odporność na ścieranie powoduje, że z bardzo dużym powodzeniem jest wykorzystywany do produkcji znaków systemów niskiego oświetlenia (LLL) oraz SWGS.
Trwałość tego materiału daje nam gwarancję zachowania idealnych parametrów fotometrycznych.
Znaki wykonane z aluminium charakteryzują się wysokimi parametrami fotometrycznymi oraz doskonałą jakością wykonania.
Produkowane przez nas znaki aluminiowe gwarantują czas zaniku świecenia nawet do 3200 minut!
Znaczniki podłogowe oparte o konstrukcję aluminiową doskonale nadają się do oznakowania elementów, gdzie nie sprawdziłyby się żadne klasyczne znaki podłogowe. Ze względu na swoją niezwykłą budowę można je stosować na wszelkich konstrukcjach ażurowych, na przykład na schodach i pomostach.