Słupki przeszkodowe U-5 (pylony) to elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego zaprojektowane do oznaczania przeszkód na jezdni, takich jak azyle drogowe, wyspy rozdzielające, bariery ochronne oraz miejsca rozdzielenia pasów ruchu.
Słupki przeszkodowe są całe żółte. Aby były dobrze widoczne przez całą dobę, oklejane są pionowymi pasami żółtej folii odblaskowej.
Główne funkcje słupków U-5 to wskazanie kierowcom, którą stroną należy ominąć przeszkodę, oraz poprawa widoczności przeszkód dzięki ich umiejscowieniu na wysokości wzroku kierowcy. Jasne barwy oraz duże powierzchnie ostrzegawcze dodatkowo zwiększają ich skuteczność w zapewnianiu bezpieczeństwa na drogach.
Przeszkody występujące na jezdni, takie jak azyle dla pieszych, wysepki rozdzielające czy bariery ochronne, mogą stanowić potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu. Aby ostrzec kierowców i poprawić widoczność tych elementów, stosuje się słupki przeszkodowe U-5, znane także jako pylony.
Słupki przeszkodowe U-5 są żółte, co naturalnie zwiększa ich widoczność. Dodatkowo, ich powierzchnia jest oklejana żółtą folią odblaskową, a niektóre modele, takie jak słupki U-5c, są wyposażone w diody świetlne, co umożliwia ich doskonałą widoczność zarówno w dzień, jak i w nocy.
Słupki przeszkodowe znajdują zastosowanie w oznaczaniu różnych przeszkód na jezdni, takich jak:
Słupki U-5 montuje się najczęściej na obszarach zabudowanych, gdzie ich rola w organizacji ruchu i zwiększaniu bezpieczeństwa jest szczególnie istotna. Dzięki swojej wytrzymałości, wysokiej widoczności oraz uniwersalnemu zastosowaniu, pylony są nieodzownym elementem infrastruktury drogowej i mogą być również zespolone ze znakiem nakazu (C-9, C-10, C-11).
Słupki przeszkodowe występują w trzech odmianach: U-5a, U-5b i U-5c.
Zgodnie z przepisami słupki mogą mieć dodatkowe podświetlenie – dopuszcza się stosowanie słupków z żółtym pulsującym światłem wbudowanym na krawędziach powierzchni odblaskowej.
Słupki przeszkodowe U-5 umieszcza się głównie od strony nadjeżdżających pojazdów, na skrajnych częściach przeszkód drogowych. Są one stosowane w takich miejscach jak azyle dla pieszych, wysepki przystankowe czy wysepki kanalizujące ruch, które zostały wyodrębnione z jezdni za pomocą krawężników. Słupki U-5 dodatkowo, znajdują zastosowanie w miejscach, gdzie rozpoczyna się pas dzielący jezdnie, co zwiększa bezpieczeństwo na drogach. Na drogach dwukierunkowych słupki U-5 ustawia się na obydwu końcach wysepek kanalizujących ruch, aby zapewnić ich widoczność i funkcjonalność.
Słupki U-5 nie muszą być instalowane na wysepce ani przed innym elementem na jezdni, jeśli przeszkoda jest wystarczająco łatwa do dostrzeżenia. Dotyczy to sytuacji, gdy przeszkoda jest dobrze widoczna zarówno w dzień, jak i w nocy, dzięki odpowiedniemu oświetleniu ulicznemu. W takich przypadkach zastosowanie słupków U-5 nie jest konieczne, co pozwala na ograniczenie zbędnych elementów w przestrzeni drogowej.
Na Znakowo.pl możesz zamówić wysokiej jakości słupki przeszkodowe U-5 wykonane z PCV, pochodzące od sprawdzonego producenta. Nasze urządzenia BRD spełniają wszystkie wymagania określone w przepisach, dzięki czemu mogą być stosowane na drogach publicznych. Produkty te wyróżniają się trwałością, estetycznym wykonaniem oraz odpornością na uszkodzenia mechaniczne, niesprzyjające warunki atmosferyczne i zabrudzenia.
W ofercie znajdziesz słupki U-5a, U-5b i U-5c, które dostosujesz do swoich potrzeb. W przypadku słupków U-5b dostępne są wersje ze znakiem nakazu umieszczonym z jednej lub obu stron. Dodatkowo, proponujemy słupki aktywne w różnych wariantach zasilania – zarówno sieciowego, jak i z wykorzystaniem solarnego zestawu zasilającego.
Sprawdź ofertę Znakowo.pl i zamów słupki U-5, które zapewnią bezpieczeństwo na drodze!
Podłoża i zastosowanie
p - SZTYWNA PŁYTA PCV
Wysokiej jakości płyta PCV.
Znaki posiadają z tyłu samoprzylepne punkty zapewniające szybki montaż.
g - ELASTYCZNA GĄBKA
Wykonanie z materiału doskonałego do zastosowania w profilach ochronnych służących do oznaczania krawędzi, niebezpiecznych elementów i przeszkód na drodze ewakuacji.
Fotoluminescencyjne profile wykonane z tego materiału zapewniają doskonałą ochronę przed uszkodzeniem nawet przy zupełnym zaniku światła zewnętrznego.
t - SYSTEM TD®
Powierzchnia tylna znaku wykonanego z użyciem technologii SYSTEM TD®, w całości pokryta jest warstwą klejącą.
Bardzo duża odporność na działanie nawet skrajnie zmiennych czynników zewnętrznych.
Znaki wykonane w tym systemie posiadają strukturę warstwową, dzięki czemu pigment fotoluminescencyjny jest chroniony dodatkową warstwą zabezpieczającą – wydłuża to użyteczność znaków.
m - MATERIAŁ TERMOPLASTYCZNY
Wykorzystywany jest przede wszystkim do produkcji znaczników drogowych oraz podłogowych.
Niezwykła odporność na uszkodzenia mechaniczne - w połączeniu z podwyższonymi parametrami świecenia - stanowi doskonałe rozwiązanie w miejscach, gdzie klasyczne znaki podłogowe nie zdałyby egzaminu: w magazynach, fabrykach, hangarach oraz wielu innych miejscach, gdzie poruszają się samochody lub ciężki sprzęt.
f - FOLIA SAMOPRZYLEPNA PCV
Znaki wykonane na folii samoprzylepnej wykonanej z pcv.
Wygodne w użyciu, cienkie i elastyczne, doskonale zdają egzamin w miejscach, gdzie sztywna płyta by się nie utrzymała.
w - POLIWĘGLAN
Produkty wykonane na podłożu poliwęglanu charakteryzują się wysoką odpornością na ścieranie.
Wysoka odporność na ścieranie powoduje, że z bardzo dużym powodzeniem jest wykorzystywany do produkcji znaków systemów niskiego oświetlenia (LLL) oraz SWGS.
Trwałość tego materiału daje nam gwarancję zachowania idealnych parametrów fotometrycznych.
a - ALUMINIUM
Znaki wykonane z aluminium charakteryzują się wysokimi parametrami fotometrycznymi oraz doskonałą jakością wykonania.
Produkowane przez nas znaki aluminiowe gwarantują czas zaniku świecenia nawet do 3200 minut!
ALUMINIOWE PODKŁADY DO ZNAKÓW PODŁOGOWYCH
Znaczniki podłogowe oparte o konstrukcję aluminiową doskonale nadają się do oznakowania elementów, gdzie nie sprawdziłyby się żadne klasyczne znaki podłogowe. Ze względu na swoją niezwykłą budowę można je stosować na wszelkich konstrukcjach ażurowych, na przykład na schodach i pomostach.