Cookies

Informujemy, iż w celu realizacji usług dostępnych w naszym sklepie, optymalizacji jego treści oraz dostosowania sklepu do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego sklepu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w polityce prywatności sklepu. zamknij

Słupki drogowe plastikowe, elastyczne, typu monolit i inne

Słupki drogowe należą do urządzeń BRD z zakresu optycznego prowadzenia ruchu. Tego rodzaju urządzenia wpływają na poprawę bezpieczeństwa, dostarczając kierującym pojazdy precyzyjnych informacji na temat przebiegu trasy, przeszkód znajdujących się na drodze i występujących utrudnień, związanych np. z robotami drogowymi i tymczasową organizacją ruchu. 

 

Słupki ustawiane na poboczu, montowane na barierach ochronnych i  umieszczane na drodze występują w różnych odmianach i pełnią różne funkcje. Do optyki ruchu stosuje się żółte pylony – słupki drogowe przeszkodowe (U-5), biało-czerwone słupki prowadzące (U-1a i U-1b), a także biało-zielone słupki krawędziowe (U-2). Wymagania, jakie powinny spełniać, określa załącznik nr 4 do rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków, sygnałów drogowych i urządzeń BRD oraz warunków ich umieszczania na drogach.

 

Słupki drogowe należące do urządzeń optycznego prowadzenia ruchu znajdziesz na Znakowo.pl. W ofercie mamy plastikowe słupki prowadzące, do których mocuje się znaki kilometrażowe, słupki krawędziowe i słupki przeszkodowe pełniące funkcje ostrzegawcze. 

 

Słupek drogowy prowadzący kilometrowy U-1a
U-1a Słupek drogowy prowadzący kilometrowy U-1a

od 36,04 zł
29,30 zł netto
do koszyka

Bestsellery

Najlepiej sprzedające się produkty

Słupki drogowe

Urządzenia BRD do optycznego prowadzenia ruchu, a więc i różnego rodzaju słupki montowane na poboczach i na jezdniach (na powierzchniach wyłączonych z ruchu), poprawiają bezpieczeństwo i ułatwiają poruszanie się po drogach. Słupki wyznaczają tor jezdni, co jest szczególnie przydatne w trudnych warunkach widoczności, np. po zmroku, na nieoświetlonych drogach, i w niesprzyjających warunkach atmosferycznych, takich jak mgła, opady deszczu lub śniegu. Słupki mogą także pełnić funkcje ostrzegawcze, wskazując, że na drodze znajduje się przeszkoda, którą trzeba ominąć z określonej strony (wówczas stosowane są z odpowiednimi znakami nakazu – C-9, C-10 lub C-11). 

Na drogach publicznych można stosować tylko takie słupki (prowadzące, krawędziowe, przeszkodowe), które zostały dopuszczone do obrotu i posiadają odpowiednie certyfikaty lub atesty. Zgodnie z przepisami urządzenia BRD powinny być trwale i wyraźnie oznakowane podające nazwę lub znak towarowy oraz rok produkcji. Słupki powinny być oklejone folią odblaskową lub być wyposażone w elementy odblaskowe, które zapewniają im dobrą widoczność przez całą dobę i niezależnie od warunków atmosferycznych. 

 

Biało-czerwone słupki prowadzące występują w dwóch wersjach: U-1a, które ustawiane są na poboczach, oraz U-1b, które montuje się nad barierami ochronnymi. Ustawia się je wzdłuż dróg. Stosowane są na drogach krajowych i wojewódzkich, a także na odcinkach dróg powiatowych i gminnych, w obrębie łuków poziomych o promieniach mniejszych niż 450 m (przy czym zaleca się montowanie ich na całych ciągach tych dróg). Nie muszą znajdować się  na odcinkach dróg z chodnikami przy krawędzi jezdni oraz na terenie miast. Przydrożne słupki U-1 mają ułatwiać kierującym orientację co do szerokości drogi, jej przebiegu w planie i na łukach poziomych. Oprócz tego można umieszczać na nich informacje o pikietażu drogi, informacje o kierunku do najbliższego telefonu alarmowego oraz znaki z numerem drogi (stąd często można spotkać się również z nazwami słupek drogowy kilometrowy, słupek hektometrowy czy słupek pikietażowy).

 

Słupki drogowe U-2 w biało-zielone pasy odblaskowe ustawia się przy drodze, aby doprecyzować lokalizację zjazdów z drogi na skrzyżowaniach i ułatwić kierującym manewr skręcania. 

 

Ostatnim typem słupków należących do urządzeń z zakresu optyki ruchu są żółte słupki U-5, które stosuje się w celu oznaczenia przeszkód na jezdni, głównie na obszarach zabudowanych. Występują w trzech wariantach: U-5a (żółte pylony), U-5b (pylony z miejscem na znak nakazu) i U-5c (słupki aktywne). 

 

Słupki drogowe – zamów na Znakowo.pl

W kategorii Słupki drogowe znajdziesz słupki prowadzące, krawędziowe i przeszkodowe, które stosowane są w celu optycznego prowadzenia ruchu. Dostępne w naszym sklepie urządzenia BRD spełniają wymagania określone w przepisach i mogą być stosowane na drogach publicznych (posiadają niezbędne atesty i certyfikaty). Są bardzo dobrze widoczne dla kierowców, co przekłada się na bezpieczeństwo na drodze. Słupki wykonane są z dbałością o estetykę, z wysokiej jakości tworzyw sztucznych. Charakteryzują się dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne, zabrudzenia, działania substancji chemicznych i niekorzystne czynniki atmosferyczne. 

 

  • Słupki prowadzące U-1a i U-1b. Wyposażone w ostrzegawcze elementy odblaskowe (białe i czerwone) przeznaczone odpowiednio do bezpośredniego montażu przy drodze, na poboczu, i do mocowania na barierkach drogowych. W ofercie mamy słupki drogowe U-1a elastyczne (po najechaniu przez pojazd słupek wraca do pionu) i wyprodukowane jako monolit (bez łączeń technologicznych, co zmniejsza ryzyko uszkodzeń mechanicznych). Skrócone słupki prowadzące U-1b wyposażone są w specjalny uchwyt (wysięgnik) ułatwiający montaż słupka nad barierką ochronną.
  • Słupki krawędziowe U-2 koloru zielonego. Zielone słupki oklejone pasami z folii odblaskowej I lub II generacji (do wyboru), które stosowane są, aby doprecyzować geometrię skrzyżowania i ułatwić kierującym zjazd w inną drogę. Dzięki pasom z folii odblaskowej słupki są bardzo dobrze widoczne w każdych warunkach. W sprzedaży mamy również słupki całe zielone – bez pasów odblaskowych, które sprawdzą się m.in. jako słupki blokujące.
  • Słupki przeszkodowe U-5. Żółte słupki ostrzegawcze z pasami z folii odblaskowej. Dostępne w trzech wersjach: U-5a (pylon), U-5b (pylon ze znakiem nakazu), U-5c (słupek aktywny – z pasami z folii odblaskowej i świecącymi diodami, z aktywnym znakiem nakazu). 
  • Akcesoria – nakładki antyporostowe, elementy odblaskowe. Nakładki antyporostowe ułatwiają koszenie wokół słupków i zapobiegają ich zarastaniu (wysoka trawa zmniejsza widoczność słupków i umieszczonych na nich znaków). Elementy odblaskowe, tzw. wilcze oczy, montowane są przeważnie na słupkach prowadzących. Odbijają światła nadjeżdżających pojazdów, co odstrasza zwierzynę i zmniejsza ryzyko wbiegnięcia ich na jezdnię pod koła samochodu.

 

Sprawdź również dostępne na Znakowo.pl:

  • Znaki pikietażu drogi – montowane na słupkach prowadzących znaki kilometrowe U-7, znaki hektometrowe U-8 i tabliczki wskazujące numer drogi U-1f.
  • Tablice drogowe (tablice kierujące, prowadzące i rozdzielające) – urządzenia BRD z zakresu optyki ruchu.
  • Słupki blokujące i blokady drogowe – słupki i blokady do zabezpieczania miejsc postojowych.
  • Pachołki drogowe U-23 – uniwersalne urządzenia BRD stosowane m.in. do zabezpieczania robót drogowych, tymczasowego wygradzania miejsc niebezpiecznych itp. Pachołki dostępne są w różnych wariantach (U-23a, U-23b, U-23c, U-23d).

 

Podłoża i zastosowanie:

p - SZTYWNA PŁYTA PCV

Wysokiej jakości płyta PCV.
Znaki posiadają z tyłu samoprzylepne punkty zapewniające szybki montaż.

g - ELASTYCZNA GĄBKA

Wykonanie z materiału doskonałego do zastosowania w profilach ochronnych służących do oznaczania krawędzi, niebezpiecznych elementów i przeszkód na drodze ewakuacji.
Fotoluminescencyjne profile wykonane z tego materiału zapewniają doskonałą ochronę przed uszkodzeniem nawet przy zupełnym zaniku światła zewnętrznego.

t - SYSTEM TD®

Powierzchnia tylna znaku wykonanego z użyciem technologii SYSTEM TD®, w całości pokryta jest warstwą klejącą.
Bardzo duża odporność na działanie nawet skrajnie zmiennych czynników zewnętrznych.
Znaki wykonane w tym systemie posiadają strukturę warstwową, dzięki czemu pigment fotoluminescencyjny jest chroniony dodatkową warstwą zabezpieczającą – wydłuża to użyteczność znaków.

m - MATERIAŁ TERMOPLASTYCZNY

Wykorzystywany jest przede wszystkim do produkcji znaczników drogowych oraz podłogowych.
Niezwykła odporność na uszkodzenia mechaniczne - w połączeniu z podwyższonymi parametrami świecenia - stanowi doskonałe rozwiązanie w miejscach, gdzie klasyczne znaki podłogowe nie zdałyby egzaminu: w magazynach, fabrykach, hangarach oraz wielu innych miejscach, gdzie poruszają się samochody lub ciężki sprzęt.

f - FOLIA SAMOPRZYLEPNA PCV

Znaki wykonane na folii samoprzylepnej wykonanej z pcv.
Wygodne w użyciu, cienkie i elastyczne, doskonale zdają egzamin w miejscach, gdzie sztywna płyta by się nie utrzymała.

w - POLIWĘGLAN

Produkty wykonane na podłożu poliwęglanu charakteryzują się wysoką odpornością na ścieranie.
Wysoka odporność na ścieranie powoduje, że z bardzo dużym powodzeniem jest wykorzystywany do produkcji znaków systemów niskiego oświetlenia (LLL) oraz SWGS.
Trwałość tego materiału daje nam gwarancję zachowania idealnych parametrów fotometrycznych.

a - ALUMINIUM

Znaki wykonane z aluminium charakteryzują się wysokimi parametrami fotometrycznymi oraz doskonałą jakością wykonania.
Produkowane przez nas znaki aluminiowe gwarantują czas zaniku świecenia nawet do 3200 minut!

ALUMINIOWE PODKŁADY DO ZNAKÓW PODŁOGOWYCH

Znaczniki podłogowe oparte o konstrukcję aluminiową doskonale nadają się do oznakowania elementów, gdzie nie sprawdziłyby się żadne klasyczne znaki podłogowe. Ze względu na swoją niezwykłą budowę można je stosować na wszelkich konstrukcjach ażurowych, na przykład na schodach i pomostach.