Sklep BHP
znaki ewakuacyjne
tablice piktogramy

Znaki drogowe Przed przejazdami kolejowymi G - sklep internetowy Znakowo.pl

Znaki przed przejazdami kolejowymi na Znakowo.pl
Przejazdy kolejowe (miejsca, gdzie tory kolejowe przecinają drogi) są miejscami szczególnie niebezpiecznymi. Zgodnie z przepisami kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność. Przed wjechaniem na tory jest on obowiązany upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona. Poprawie bezpieczeństwa służą m.in. znaki drogowe typu G – stosowane przed przejazdami kolejowymi.
Najpopularniejszym znakiem drogowym kolejowym jest Krzyż św. Andrzeja, z dwiema przecinającymi się belkami (znak SFG-3), który stawia się przed przejazdami jednotorowymi. Krzyż z dodatkowymi belkami u dołu (SFG-4) oznacza, że przed nami znajduje się przejazd wielotorowy. Krzyż wyznacza miejsce zatrzymania przed przejazdem bez zapór lub półzapór.
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą znaków drogowych i oznaczeń stosowanych przed przejazdami kolejowymi dostępnych na Znakowo.pl.

Przed przejazdami kolejowymi G

Przejazdy kolejowe znaki / znaki drogowe przed przejazdami kolejowymi / znaki drogowe kolejowe / przejazdy kolejowe
Znaki przed przejazdami kolejowymi mają różne zastosowanie, np. słupki wskaźnikowe z kreskami z serii G-1 mogą nam podpowiedzieć, jaki dystans dzieli nas od przejazdu. Słupek z trzema kreskami umieszcza się pod znakiem ostrzegawczym A-9 bądź A-10. Słupek z dwiema kreskami stawia się w 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu, zaś z jedną kreską na 1/3 odległości. Jeżeli znak ostrzegawczy znajduje się tuż przed przejazdem, towarzyszy mu słupek z jedną kreską.
Na drodze o dopuszczalnej prędkości powyżej 60 km/h słupki stawia się w następującej odległości od przejazdu:
• z trzema kreskami: 150 – 300 m,
• z dwiema kreskami: 100 – 200 m,
• z jedną kreską: 50 – 100 m.
Na drodze o dopuszczalnej prędkości do 60 km/h:
• z trzema kreskami: 50 – 100 m,
• z dwiema kreskami: 35 – 75 m,
• z jedną kreską: 20 – 35 m.
Znaki stosowane przed przejazdami kolejowymi:
• A-9 Przejazd kolejowy z zaporami
• A-10 Przejazd kolejowy bez zapór (pod znakami może być umieszczona tabliczka T-7, wskazująca układ torów względem drogi na przejeździe)
• Słupki wskaźnikowe: G-1a, G-1b, G-1c (umieszczane po prawej stronie drogi) i słupki wskaźnikowe G-1d, G-1e, G-1f (umieszczane po lewej stronie drogi)
• Znak G-2 Sieć pod napięciem
• Krzyż św. Andrzeja (G-3 – linia kolejowa jednotorowa; G-4 – linia kolejowa o dwu lub więcej torach)
Wykonujemy również znaki drogowe dostosowane do potrzeb Klientów.
Jeśli potrzebujesz dodatkowego znaku drogowego lub znaku drogowego z dowolną grafiką, skontaktuj się z nami

Podłoża i zastosowanie:

p - SZTYWNA PŁYTA PCV

Wysokiej jakości płyta PCV.
Znaki posiadają z tyłu samoprzylepne punkty zapewniające szybki montaż.

g - ELASTYCZNA GĄBKA

Wykonanie z materiału doskonałego do zastosowania w profilach ochronnych służących do oznaczania krawędzi, niebezpiecznych elementów i przeszkód na drodze ewakuacji.
Fotoluminescencyjne profile wykonane z tego materiału zapewniają doskonałą ochronę przed uszkodzeniem nawet przy zupełnym zaniku światła zewnętrznego.

t - SYSTEM TD®

Powierzchnia tylna znaku wykonanego z użyciem technologii SYSTEM TD®, w całości pokryta jest warstwą klejącą.
Bardzo duża odporność na działanie nawet skrajnie zmiennych czynników zewnętrznych.
Znaki wykonane w tym systemie posiadają strukturę warstwową, dzięki czemu pigment fotoluminescencyjny jest chroniony dodatkową warstwą zabezpieczającą – wydłuża to użyteczność znaków.

m - MATERIAŁ TERMOPLASTYCZNY

Wykorzystywany jest przede wszystkim do produkcji znaczników drogowych oraz podłogowych.
Niezwykła odporność na uszkodzenia mechaniczne - w połączeniu z podwyższonymi parametrami świecenia - stanowi doskonałe rozwiązanie w miejscach, gdzie klasyczne znaki podłogowe nie zdałyby egzaminu: w magazynach, fabrykach, hangarach oraz wielu innych miejscach, gdzie poruszają się samochody lub ciężki sprzęt.

f - FOLIA SAMOPRZYLEPNA PCV

Znaki wykonane na folii samoprzylepnej wykonanej z pcv.
Wygodne w użyciu, cienkie i elastyczne, doskonale zdają egzamin w miejscach, gdzie sztywna płyta by się nie utrzymała.

w - POLIWĘGLAN

Produkty wykonane na podłożu poliwęglanu charakteryzują się wysoką odpornością na ścieranie.
Wysoka odporność na ścieranie powoduje, że z bardzo dużym powodzeniem jest wykorzystywany do produkcji znaków systemów niskiego oświetlenia (LLL) oraz SWGS.
Trwałość tego materiału daje nam gwarancję zachowania idealnych parametrów fotometrycznych.

a - ALUMINIUM

Znaki wykonane z aluminium charakteryzują się wysokimi parametrami fotometrycznymi oraz doskonałą jakością wykonania.
Produkowane przez nas znaki aluminiowe gwarantują czas zaniku świecenia nawet do 3200 minut!

ALUMINIOWE PODKŁADY DO ZNAKÓW PODŁOGOWYCH

Znaczniki podłogowe oparte o konstrukcję aluminiową doskonale nadają się do oznakowania elementów, gdzie nie sprawdziłyby się żadne klasyczne znaki podłogowe. Ze względu na swoją niezwykłą budowę można je stosować na wszelkich konstrukcjach ażurowych, na przykład na schodach i pomostach.