Nasza strona korzysta z plików Cookies

Pliki Cookie są wykorzystywane do serwowania spersonalizowanych treści i reklam, analizy ruchu oraz do realizacji funkcji społecznościowych. Informacje o sposobie korzystania z naszej strony przekazujemy naszym partnerom portali społecznościowych, systemów reklamowych oraz systemów analitycznych. Partnerzy mogą agregować te informacje z własnymi, pozyskiwanymi podczas korzystania z ich systemów i witryn. Wybierz, czy chcesz zaakceptować pliki cookie, abyśmy mogli dostosować naszą witrynę do Twoich preferencji. Więcej informacji zawartych jest w polityce prywatności sklepu.

Akceptuj Klikając 'Akceptuj', zgadzasz się na używanie plików cookie niezbędnych do działania strony oraz innych, takich jak pliki analityczne, reklamowe, społecznościowe, które pomagają nam prowadzić statystyki ruchu na stronie. dostosuj

Progi podrzutowe U-17 gumowe i PCV

Progi podrzutowe U-17

Progi podrzutowe U-17 listwowe i punktowe – niezawodny sposób na skuteczne spowolnienie ruchu i zwiększenie bezpieczeństwa na drogach wewnętrznych, parkingach, w strefach przemysłowych i osiedlowych.

 

Natychmiastowe i skuteczne spowolnienie ruchu
Specjalna konstrukcja wymusza na kierowcach redukcję prędkości do 5-8 km/h, fizycznie zapobiegając niebezpiecznej jeździe w strefach wymagających szczególnej ostrożności.

Wysoka trwałość i odporność na warunki atmosferyczne
Wykonane z wytrzymałej gumy lub PCV, odporne na ścieranie, uszkodzenia mechaniczne, promieniowanie UV, opady i skrajne temperatury, co gwarantuje wieloletnią eksploatację.

Wszechstronność zastosowań i modułowa budowa
Dostępne jako progi listwowe, punktowe oraz kablowe (chroniące przewody). Modułowa konstrukcja pozwala na łatwe dopasowanie długości progu do szerokości każdej drogi wewnętrznej.

Próg podrzutowy drogowy 5cm, najazd 40cm - U-17 PW-40
O PW40 Próg podrzutowy drogowy 5cm, najazd 40cm - U-17 PW-40

od 196,46 zł
159,72 zł netto
do koszyka
Próg podrzutowy drogowy 5cm, najazd 60cm - U-17 PW-60
O PW60 Próg podrzutowy drogowy 5cm, najazd 60cm - U-17 PW-60

od 269,07 zł
218,76 zł netto
do koszyka
Próg podrzutowy, drogowy, gumowy 5,5cm U-17
GH LPP Próg podrzutowy, drogowy, gumowy 5,5cm U-17

od 269,31 zł
218,95 zł netto
do koszyka
Próg podrzutowy, drogowy, gumowy 5cm U-17
GH LPP40 Próg podrzutowy, drogowy, gumowy 5cm U-17

od 401,78 zł
326,65 zł netto
do koszyka
Próg podrzutowy, drogowy 7cm, najazd 40,5cm - U-17
U-17_7 Próg podrzutowy, drogowy 7cm, najazd 40,5cm - U-17

od 536,53 zł
436,20 zł netto
do koszyka
Próg podrzutowy, drogowy, gumowy 7,5cm U-17
GH LPP40 7,5 Próg podrzutowy, drogowy, gumowy 7,5cm U-17

od 489,29 zł
397,80 zł netto
do koszyka

Bestsellery

Najlepiej sprzedające się produkty

Zastosowanie

Progi podrzutowe U-17 stosuje się w celu uspokojenia ruchu w miejscach, gdzie inne metody są niewystarczające, w szczególności na:

  • Drogach wewnętrznych w osiedlach mieszkaniowych,
  • Parkingach naziemnych i wielopoziomowych (przy centrach handlowych, firmach),
  • Terenach zakładowych, przemysłowych i magazynowych,
  • Placach manewrowych i drogach dojazdowych,
  • Strefach w pobliżu szkół, przedszkoli i placów zabaw,
  • Terenach imprez masowych i koncertów (zwłaszcza progi kablowe do ochrony przewodów),
  • Przejściach granicznych (jako element uzupełniający).

 

Normy

Progi podrzutowe spełniają konkretne normy i regulacje techniczne, określające ich wymiary, oznakowanie, lokalizację i sposób montażu.

  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r.
    w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (Dz.U. 2003 nr 220 poz. 2181 z późn. zm.)
  • Załącznik nr 4 do rozporządzenia – opisuje szczegółowo rodzaje progów zwalniających oraz ich wymagania techniczne.

 

Rodzaje progów podrzutowych

  • Progi podrzutowe listwowe – mają formę jednolitej listwy (lub segmentów łączonych w listwę) montowanej w poprzek jezdni. Ich modułowa budowa pozwala na stworzenie progu o dowolnej długości.
  • Progi podrzutowe punktowe – okrągłe elementy montowane w rzędach. Pozwalają na dużą dowolność w konfiguracji (np. z przesunięciem) i umożliwiają swobodny przejazd pojazdom jednośladowym.
  • Progi podrzutowe kablowe – specjalny rodzaj progów listwowych posiadający wewnętrzne kanały, które umożliwiają bezpieczne poprowadzenie i ochronę kabli, węży czy przewodów na jezdni.

 

Materiał

Progi podrzutowe U-17 wykonane są z wysokiej jakości tworzyw sztucznych, co zapewnia ich funkcjonalność i trwałość.

  • Guma – bardzo wytrzymała, elastyczna i odporna na ścieranie. Doskonale tłumi drgania i jest odporna na ciężkie warunki atmosferyczne.
  • PCV (polichlorek winylu) – twardy i wytrzymały materiał, odporny na uszkodzenia mechaniczne, oleje, smary oraz promieniowanie UV.

 

Montaż 

Prawidłowy montaż jest gwarancją skuteczności i długiej żywotności progu.

  • Prosta instalacja – montaż jest szybki i nie wymaga specjalistycznego sprzętu poza standardową wiertarką udarową.
  • Dedykowane kołki montażowe – progi mocuje się do podłoża (asfaltu, betonu) za pomocą specjalnych, wzmocnionych kołków rozporowych.
  • Stabilne mocowanie – specjalny gwint kołków zapewnia trwałe i solidne przymocowanie elementów do nawierzchni, zapobiegając ich przesuwaniu.

 

Przepisy

  • Montaż progów  U-17 jest dozwolony wyłącznie na drogach wewnętrznych (np. na terenie spółdzielni, wspólnoty mieszkaniowej, firmy) oraz na terenach prywatnych.
  • Stosowanie progów podrzutowych na drogach publicznych (gminnych, powiatowych itd.) jest zabronione. W tych miejscach stosuje się progi zwalniające.
  • Montaż na terenie należącym do spółdzielni lub wspólnoty wymaga uzyskania zgody zarządcy terenu.

 

Powiązane artykuły

https://www.znakowo.pl/blog/progi-podrzutowe-a-progi-zwalniajace-podobienstwa-i-roznice/
https://www.znakowo.pl/blog/progi-podrzutowe-u-17/
https://www.znakowo.pl/blog/jak-dobrac-prog-zwalniajacy
https://www.znakowo.pl/blog/prog-zwalniajacy-na-drodze-prywatnej
https://www.znakowo.pl/blog/progi-zwalniajace-cena-przepisy/


FAQ

Jaka jest różnica między progiem odrzutowym a zwalniającym?
Główna różnica to przeznaczenie. Progi zwalniające (U-16) stosuje się na drogach publicznych, a progi podrzutowe U-17 wyłącznie na drogach wewnętrznych, parkingach i terenach prywatnych.

Z jaką prędkością można przejechać przez próg podrzutowy?
Bezpieczna i komfortowa prędkość graniczna dla tego typu progów wynosi od 5 do 8 km/h. Przejazd z wyższą prędkością powoduje gwałtowne podbicie kół i jest niekomfortowy dla pasażerów.

Czy mogę zamontować próg podrzutowy na drodze gminnej przed domem?
Nie. Droga gminna jest drogą publiczną, na której można stosować wyłącznie certyfikowane progi zwalniające (np. U-16), i to tylko za zgodą oraz na zlecenie zarządcy tej drogi.

Z jakich materiałów wykonane są progi?
Progi wykonane są z bardzo wytrzymałych tworzyw sztucznych – najczęściej z twardej gumy lub PCV, co zapewnia im odporność na ścieranie, nacisk i warunki atmosferyczne.

Czy w zestawie znajdują się elementy do montażu?
Tak, oferujemy kompletne progi podrzutowe U-17 wraz z zestawem dedykowanych kołków montażowych o zwiększonej wytrzymałości, które są niezbędne do prawidłowej i trwałej instalacji.

Podłoża i zastosowanie

p - SZTYWNA PŁYTA PCV

Wysokiej jakości płyta PCV.
Znaki posiadają z tyłu samoprzylepne punkty zapewniające szybki montaż.

g - ELASTYCZNA GĄBKA

Wykonanie z materiału doskonałego do zastosowania w profilach ochronnych służących do oznaczania krawędzi, niebezpiecznych elementów i przeszkód na drodze ewakuacji.
Fotoluminescencyjne profile wykonane z tego materiału zapewniają doskonałą ochronę przed uszkodzeniem nawet przy zupełnym zaniku światła zewnętrznego.

t - SYSTEM TD®

Powierzchnia tylna znaku wykonanego z użyciem technologii SYSTEM TD®, w całości pokryta jest warstwą klejącą.
Bardzo duża odporność na działanie nawet skrajnie zmiennych czynników zewnętrznych.
Znaki wykonane w tym systemie posiadają strukturę warstwową, dzięki czemu pigment fotoluminescencyjny jest chroniony dodatkową warstwą zabezpieczającą – wydłuża to użyteczność znaków.

m - MATERIAŁ TERMOPLASTYCZNY

Wykorzystywany jest przede wszystkim do produkcji znaczników drogowych oraz podłogowych.
Niezwykła odporność na uszkodzenia mechaniczne - w połączeniu z podwyższonymi parametrami świecenia - stanowi doskonałe rozwiązanie w miejscach, gdzie klasyczne znaki podłogowe nie zdałyby egzaminu: w magazynach, fabrykach, hangarach oraz wielu innych miejscach, gdzie poruszają się samochody lub ciężki sprzęt.

f - FOLIA SAMOPRZYLEPNA PCV

Znaki wykonane na folii samoprzylepnej wykonanej z pcv.
Wygodne w użyciu, cienkie i elastyczne, doskonale zdają egzamin w miejscach, gdzie sztywna płyta by się nie utrzymała.

w - POLIWĘGLAN

Produkty wykonane na podłożu poliwęglanu charakteryzują się wysoką odpornością na ścieranie.
Wysoka odporność na ścieranie powoduje, że z bardzo dużym powodzeniem jest wykorzystywany do produkcji znaków systemów niskiego oświetlenia (LLL) oraz SWGS.
Trwałość tego materiału daje nam gwarancję zachowania idealnych parametrów fotometrycznych.

a - ALUMINIUM

Znaki wykonane z aluminium charakteryzują się wysokimi parametrami fotometrycznymi oraz doskonałą jakością wykonania.
Produkowane przez nas znaki aluminiowe gwarantują czas zaniku świecenia nawet do 3200 minut!

ALUMINIOWE PODKŁADY DO ZNAKÓW PODŁOGOWYCH

Znaczniki podłogowe oparte o konstrukcję aluminiową doskonale nadają się do oznakowania elementów, gdzie nie sprawdziłyby się żadne klasyczne znaki podłogowe. Ze względu na swoją niezwykłą budowę można je stosować na wszelkich konstrukcjach ażurowych, na przykład na schodach i pomostach.